بازدید دکتر جلیلی از کارگاه های آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی

بازدید دکتر جلیلی از کارگاه های آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: معاون آموزشی دانشگاه از بخش های مختلف آزمایشگاه آموزشی دانشکده فناوریهای نوین پزشکی دیدن کردند.

در این بازدید که توسط دکتر جلیلی معاون آموزشی دانشگاه ، دکتر قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه،  دکتر احمدیان رییس دانشکده فناوریهای نوین پزشکی و هیات رییسه دانشکده فناوریهای نوین پزشکی روز شنبه 12 دی ماه 94 از آزمایشگاه آموزشی دانشکده فناورهای نوین پزشکی صورت گرفت، ابتدا دکتر قنبری معاون آموزشی دانشکده فناوریهای نوین پزشکی در خصوص راه اندازی کارگاه های آموزشی توضیحاتی داد و گفت: صرفه جویی درمنابع انسانی، صرفه جویی درمنابع مالی، مدون شدن وشفاف شدن برنامه آموزشی و مهارت افزایی از مزایای این کارگاه ها است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به هدف اصلی اجرای کارگاه هاکه پوشش دهی و ارائه بهینه واحدهای عملی آزمایشگاهی بود، درابتداکوریکولوم های آموزشی رشته های تحصیلی دانشکده  مورد بررسی قرارگرفته وعناوین مشابه بایکدیگرادغام شدند .به این ترتیب مجموعاتعداد 41 واحددرسی عملی غیرمشابه درکل دروس ارائه شونده دردانشکده جهت برگزاری کارگاه موردبررسی وبرنامه ریزی قرارگرفت .

معاون آموزشی دانشکده به نحوه طراحی وبرنامه ریزی کارگاه ها اشاره کرد و گفت: بادرنظرگرفتن شمار ورودی های هرسال، تعداد دانشجویان واجدشرایط این دانشکده برای شرکت درکارگاه های مختلف درحدود 565 نفراست. دراین مرحله تعداد 38 عنوان کارگاه جهت اجرا به تاییدرسید. بااحتساب تکرار بعضی از کارگاه ها  تعدادحدود 60 کارگاه آموزشی برای یک دوره (معادل یکسال تحصیلی) برنامه ریزی شده است.

وی افزود: به منظورارتقاء سطح کیفی وسنجش میزان رضایت مندی شرکت کنندگان، فرم نظرسنجی طراحی شده ودرپایان کارگاه هادراختیاردانشجویان جهت اخذ نظرات ایشان قرارمی گیرد.

همچنین، کارگاه های آموزشی باتوجه برنامه ریزی انجام شده طبق لیست ارائه شده درسایت ازتاریخ4 مهر 94 کارگاه های آموزشی باحمایت معاونت محترم آموزشی دانشگاه شروع به کارکرد.

دکتر قنبری اظهار داشت، طی مکاتباتی که  بامعاونت آموزشی دانشگاه انجام پذیرفت ظرفیت مازاد کارگاه های آموزشی به مراکز ودانشکده ها اعلام و نسبت به ثبت نام دانشجویان متقاضی شرکت درکارگاه های آموزشی ازسایردانشکده ها اعم از دانشکده علوم تغذیه ورژیم شناسی،دانشکده پزشکی، دانشکده پیراپزشکی، مرکزتحقیقات وجراحی سینا  ( به تعداد 16 نفر ) اقدام لازم صورت گرفت برنامه وزمان حضوردراین کارگاه ها به متقاضیان اعلام شد.

وی در پایان سخنان خود گزارشی از کارگاه های برگزار شده ارائه داد و گفت: 3 دوره کارگاه سنتزمواد درمهندسی بافت ومشخصه یابی، 4 دوره کارگاه کشت سلولی، 2 دوره کارگاهHPLC ، 2 دوره کارگاه استخراج وتمایزسلول های بنیادی، 3 دوره کارگاه کشت باکتری وفرمنتیشن، 2 دوره کارگاهGC، 2 دوره کارگاه کارباSpectrophotometer و برگزاری اولین دوره کارگاه استخراجDNA را نیز داشتیم.

در ادامه این جلسه دکتر جلیلی، گفت: پیشنهادی که در اواخر سال گذشته در دانشکده مطرح شد برای من ایده جالبی بود. کمبود فضای آزمایشگاهی آموزشی  دغدغه من و دوستان در دانشکده بوده و بارها در این مورد صحبت شده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی فقط کلاس های تئوری دارند و حتی کارهای عملی را هم به شکل تئوری در کلاس انجام می دهند که این صورت خوشی برای دانشگاه ندارد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با تلاش و همکاری دوستان این کارگاهها راه اندازی شد و امیدوارم با برنامه ریزی مناسبی که انجام گرفته این کارگاه های آموزشی  خوبی پیش برود و از حداکثرمنابع به صورت مطلوب  استفاده شود.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: من فکر می کنم یک ارتباط  جدی باید بین این کارگاه ها و دروس ایجاد شود و این امر در مستقر شدن این برنامه و تبدیل شدن آن به یک مطالبه آموزشی خیلی کمک کننده هست و از حالت کارگاه اختیاری  در آمده به قسمتی از برنامه مدون آموزشی تبدیل می شود که در تحصیلات تکمیلی که لازمه استمرار و اسقرار این موضوع می باشد.

دکتر جلیلی ابراز امیدواری کرد و افزود: انشاء اله این کار به خوبی در دانشکده فنارویهای نوین ودیگر دانشکده ها انجام شود و تاکید من این است که این کارگاهها باید از نظر سطح کیفی و میزان موفقیت ارزشیابی شود. و چون این کارگاه ها بخشی از واحد های درسی الزامی دانشجویان است باید ترتیبی اتخاذ شود که در ارزیابی نهایی دانشجویان نیز وارد شود.

در خاتمه دکتر جلیلی و دکتر احمدیان و هیات رییسه دانشکده از بخشهای مختلف آزمایشگاه دیدن کردند.

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.
8