اولین نشست اعضای هیات رئیسه دانشکده با دانشگاه علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی شهید بهشتی

 اولین نشست اعضای هیات رئیسه دانشکده با دانشگاه علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی شهید بهشتی

اولین نشست اعضای هیات رئیسه سه دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف تبادل نظر، ایجاد همگرایی و اشتراک ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده فناوری های نوین پزشکی، 3 خرداد 1400، اولین نشست اعضای هیات رئیسه سه دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی شهید بهشتی در فضای مجازی به میزبانی این دانشکده برگزار شد.

در ابتدا دکتر حسین قنبری، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تاکید بر لزوم همگرایی سه دانشکده فناوری های نوین پزشکی در تهران (دانشگاه های کلان منطقه ده)، کارکرد این دانشکده ها را در توسعه روش های تشخیصی و درمانی نوین بر پایه فناوری های پیشرفته بسیار مهم ارزیابی کرد. وی گفت: با توجه به ماهیت چند رشته ای بودن رشته های این دانشکده ها زمینه این کار وجود دارد. در قالب این همگرایی می توان از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری هر سه دانشکده به صورت مشترک استفاده و دپارتمان های کلان منطقه ای ایجاد کرد.

در ادامه دکتر محمد تقی جغتایی، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایجاد همگرایی بین سه دانشکده لازمه ادامه حیات این دانشکده ها و نقش آفرینی بیشتر آنها در دانشگاه های علوم پزشکی است. وی در ادامه از ایجاد ساز و کاری برای توسعه کارها مشترک بین سه دانشکده تاکید کرد.

سپس دکتر آرش خجسته، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هم ضمن تشکر از تشکیل این جلسه، ماموریت دانشکده های فناوری نوین پزشکی را توسعه فناوری های کاربردی دانست که اهمیت زیادی در آینده پزشکی دارد.

دکتر رضا فریدی مجیدی، معاون پژوهشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی، دانشکده پزشکی حرف اول را میزند در حالی که میبینیم یک پزشک برای پیشبرد کار خود منتظر پیشرفت هایی در فناوری و تکنولوژی های جدید در پزشکی است. آینده فناوری پزشکی این است که یک پزشک در خانه بنشیند و درمان را با فناوری های جدید از راه دور انجام دهد. در بیمارستان ها در بسیاری موارد با توجه به حوزه اخلاق، پزشکان محتاج فناوری می شوند. نکته دیگر این است در فناوری های نوین پزشکی عدم چابکی مانند سایر سیستم ها وجود دارد. بعد از  گذشت چندین سال از تاسیس این دانشکده، هنوز در تثبیت هویت این نوع دانشکده مشکل داریم. مسیر این دانشکده نباید در تولید پایان نامه های مقاله محور باشد بلکه باید به سمت تولید محصول پیش رفت تا بتوانیم رسالت اصلی دانشکده را انجام بدهیم. بنابراین از این فرصت های پیش آمده باید استفاده و در این زمینه همفکری کنیم.

در ادامه سایر اعضای هیات رئیسه این سه دانشکده به مواردی چون تثبیت هویت فناورانه دانشکده ها، تغییر در ساختارها، شناخت ظرفیت های هر دانشکده و ایجاد هم افزایی، برنامه ریزی برای ایجاد کنسرسیوم و شبکه، ایجاد راهکارهای متفاوت در جذب دانشجو و هیات علمی، گرنت محور بودن اساتید، بررسی و ارزیابی وضعیت فارغ التحصیلان، ارتباط با صنعت و تجازی سازی، همکاری های سه جانبه در آموزش و پژوهش و فناوری، توانمند سازی دانشجویان و اعضای هیات علمی، ایجاد مرکزیت فعالیت های فناورانه در سطح دانشگاه، ارتباط با بالین و تشخیص نیازهای فناورانه درمان اشاره کردند.

در ادامه دکتر سیدکاظم موسوی زاده، معاون پژوهشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: جالب است بدانید دانشکده داروسازی در دانشگاه ایران چندین سال بعد از دانشکده فناوری های نوین پزشکی شکل گرفت ولی در حال حاضر تعداد هیات علمی آن از دانشکده فناوری های نوین پزشکی بیشتر است. دانشکده های فناوری های نوین پزشکی باید چشم و چراغ دانشگاه های علوم پزشکی باشند در صورتی که تاکنون ما به صورت بسته عمل کردیم و به خودمان فرصت ندادیم. باید از فرصت اعضای هیات علمی ثانویه از سایر مراکز و دانشکده ها استفاده کنیم چرا که خیلی از این افراد در جاهای مهم سمت دارند و می توانند در تثبیت موقعیت این دانشکده به ما کمک کنند.

در ادامه دکتر محمد تقی جغتایی گفت: یک کمیته سه نفره از سه دانشکده باید تشکیل شود و روی کنسرسیوم و ضرورت ها و منفعت ها کار کند. نامه ای به وزارتخانه همراه صورتجلسه فرستاده شود و تقاضایی برای این رشته های همگرای فناوری های نوین جهت تشکیل شورای سیاست گذاری زیر نظر وزارتخانه داشته باشیم.

دکتر قنبری در پایان گفت: تشکیل این جلسه رویکردهای ما را تغییر خواهد داد. پیشنهاد میکنم این جلسات را ماهانه تشکیل دهیم. جلسه اول بارش افکار بود ولی از جلسات بعد می توان تخصصی تر کار کرد. باید کارگروه ایی از سه دانشکده تشکیل دهیم. این سه دانشکده باید در گروه های آموزشی یکدیگر تعامل و مشارکت در تدریس داشته باشند. در پایان نامه های مشترک کار کنند. تفاهم نامه همکاری انعقاد کنند و درباره همکاری ها و مسائل مشترک خود با وزارتخانه مکاتبه کنند

 

 

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.