کسب رتبه برتر پوستر دانشجوی دانشکده فناوری های نوین پزشکی در انجمن تحقیقات سرطان بریتانیا

پوستر فاطمه تیرگر دانشجوی دکتری تخصصی علوم اعصاب دانشکده فناوری های نوین پزشکی موفق به کسب رتبه برتر در رویداد آنلاین پاسخ و مقاومت در درمان سرطان انجمن تحقیقات سرطان بریتانیا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران  دانشکده فناوری های نوین پزشکی،‌ 17 شهریور 1400، پوستر فاطمه تیرگر، دانشجوی دکتری تخصصی علوم اعصاب این دانشکده در رویداد آنلاین پاسخ و مقاومت در درمان سرطان که توسط انجمن تحقیقات سرطان بریتانیا British association for cancer research (BACR) برگزار شد، موفق به کسب رتبه برتر شد. 
فاطمه تیرگر در این باره گفت: فیلد کاری این انجمن درباره انواع سرطان ها است کاری که من انجام دادم روی تومور مغزی است که خوشبختانه موفق به کسب رتبه برتر شدم، در این رویداد 3 نفر انتخاب شدند که هر سه در یک سطح هستند. حاصل این موفقیت گواهی و جایزه نقدی به همراه بلیط افتخاری عضویت دائم انجمن اروپایی تحقیقات سرطان است. استاد راهنمای من در این پوستر دکتر محمودرضا حاجی قاسم عضو هیات علمی گروه علوم اعصاب و استاد مشاورم دکتر زهرا عزیزی عضو هیات علمی گروه پزشکی مولکولی است. 
موضوع این پوستر القای تومور مغزی در موش ها و سپس درمان آن ها توسط ژن درمانی بود. در این کار ابتدا مدل گلیوبلاستوما در مغز موش ها القا شد. سپس موش ها با کمک سلول های دربرگیرنده بویایی که حامل ژن تیمیدین کیناز بودند درمان شدند‌. این ژن باعث تبدیل یک پیش دارو به نام گانسیکلوویر به داروی فعال می شود. این داروی فعال منجر به مداخله در رونویسی DNA و نهایتا منجر به آپوپتوز و مرگ سلول های سرطانی می شود. این اثر توسط  اتصالات شکاف دار می تواند به سلول های مجاور هم برسد و باعث مرگ آن ها نیز بشود. مطالعه ما نشان داد که این سلول ها می توانند حامل مناسبی برای انتقال ژن های ضد توموری باشند.
ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *