نقش دفتر مطالعات و توسعه آموزش

فناوریهای نوین پزشکی در بیش از یک دهه فعالیت خود براساس رسالت و ماموریت­های واگذار شده توانسته است تا به امروز به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه خلق دانش و فناوری نایل گردد. آنچه تا به امروز محقق شده است حاصل تلاش و اهتمام اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشکده با همکاری و مشارکت بخش­های بسیاری دیگر در داخل و خارج از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. تلاش برای جذب توانمندترین اساتید و مستعدترین دانشجویان و تدوین و اجرای برنامه­های کارآمد کوتاه و بلند مدت موجب شده است تا دانشکده فناوریهای نوین پزشکی علی رغم نوپایی و جوان بودن فعالیت خود در بسیاری از عرصه های خلق دانش و پیشبرد و توسعه فناوریهای نیاز محور در سطوح ملی و منطقه ای سرآمد و مطرح باشد.

موفقیت­های به دست آمده در دانشکده فناوریهای نوین پزشکی نتیجه تعامل و برهم کنش فعالیت­های گوناگونی بوده است. از جمله عوامل تاثیر گذار بر عملکرد علمی دانشکده فناوریهای نوین پزشکی همان گونه که ذکر شد حضور دانشجویان، اساتید و کارشناسان خبره از یک سو و فعالیت­های بین رشته ای و ارتباط و نزدیکی با بخش­های علمی و فناوری در داخل و خارج دانشگاه از دیگر سو بوده است.

 مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه (EDC) یکی از مراکزی است که از آغاز فعالیت دانشکده تا به امروز ایفاگر نقش بسیار مهمی در توانمندسازی اساتید و بهبود روش­های تدریش و افزایش کیفی فرایندهای آموزشی و تغییر محتوای دروس در دانشکده بوده است. نوپایی فعالیت­ها و تعیین ماموریت­های نوین برای دانشکده فناوریهای نوین از ابتدای تاسیس لزوم طراحی روش­های نوین برای توسعه آموزش بر اساس محتوا و اهداف آموزشی و تحقیقاتی دانشکده را ایجاب می کرد. بازبینی عملکرد علمی و فناوری دانشکده و مطالعه برنامه­ها و اقدامات انجام گرفته در طول سالیان گذشته بیانگر اهمیت نقش دفتر مطالعات و توسعه آموزش دانشکده در تقویت زیرساخت­های مرتبط با آموزش و تحقیقات و فناوری در دانشکده فناوریهای نوین پزشکی است. به همین منظور در ادامه اهم دستاوردهای دانشکده از آغاز فعالیت تا به امروز آورده شده است.

 

رسالت دانشکده فناوریهای نوین پزشکی

توسعه آموزش و تحقیقات مهارت افزا و نیاز محور با پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای، گسترش فرهنگ خلاقیت و نوآوری و جذب و به کارگیری بهینه منابع و امکانات با رویکردی جهانی با اتکا به توانایی و استعداهای دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانش آموختگان تربیت یافته و متعهد به کارآفرینی و ایجاد زیرساخت­های تبادل دانش و فناوری میان دانشگاه و صنعت به منظور تربیت نیروهای متخصص، خلاق و فناور جهت انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی با هدف ارتقا سطح سلامت جامعه و تحکیم مبانی اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین

 

دورنما

کسب جایگاه ممتاز در تولید علم و فناوری های نوین پزشکی در سطح ملی و فرا ملی و تربیت نیروهای متخصص کار آفرین در توسعه علم و پژوهش های کاربردی، ارتقاء تحقیقات توسعه ای و کاربردی جهت توانمند سازی متخصصین و بنگاههای دانش بنیان و تولید علم و ثروت با هدف ارتقای سلامت جامعه.

 

اهداف

تربیت افراد متخصص و نو آور در حوزه دانش و فناوری

تولید دانش و فناوری محصول محور مبتنی بر نیاز جامعه

توسعه تبادلات علمی و فناوری در سطوح ملی و فرا ملی

ارتقا شاخص های آموزش، پژوهش و فناوری

توسعه اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین

حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم

تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

 

ارزش ­ها:

حفظ و رعایت شأن و منزلت انسان در تمامی فعالیت­های آموزشی و پژوهشی

احترام به قانون و پایبندی بر ارزش­ها و اخلاق حرفه­ای

مسئولیت پذیری و تلاش برای تحقق تعیین شده

باور به اصول و مبانی نوآوری، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان