متن مورد نظر خود را جستجو کنید

دفاع خانم مهدیه حسین پور دانشجوی دکترای گروه مهندسی بافت

روز چهارشنبه ۳۱مرداد ماه 1403مهدیه حسین پور، دانشجوی دکترای گروه مهندسی بافت، از رساله خود درحوزه ی مهندسی بافت استخوان با عنوان مطالعه داربست قابل پرینت از ماتریکس خارج سلولی استخوان سلول زدایی شده با رویکرد معدنی شدن " با راهنمایی دکتر نسرین لطفی بخشایش و دکتر محمود اعظمی دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده فناوری های نوین پزشکی، روز چهارشنبه ۳۱مرداد ماه 1403مهدیه حسین پور، دانشجوی دکترای گروه مهندسی بافت، ، از رساله خود  در حوزه ی مهندسی بافت استخوان با عنوان مطالعه داربست قابل پرینت از ماتریکس خارج سلولی استخوان سلول زدایی شده با رویکرد معدنی شدن " با راهنمایی دکتر نسرین لطفی بخشایش و دکتر محمود اعظمی دفاع کرد.

این رساله که حاصل سالها تلاش و تحقیق است، زمینه ساز تولید پودرهای استخوانی در حوزه مهندسی بافت استخوان و دندان خواهد بود.

 دکتر مهدیه حسین پور ، موفق به چاپ مقاله ی (https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09243046.2024.2347668) از پایان نامه خود در مجله معتبر Advanced Composite Materials  با ایمپکت ۲.۹ ،‌ ناشر Taylor & Francis شد.

هدف اصلی در این پایان نامه، طراحی داربستی طبیعی و سه بعدی برای بافت استخوان بود که متریال آن از آسلولار استخوان تهیه شده و  با استفاده از تکنولوژی جدید بیوپرینترها قابلیت چاپ را داراست.

این طرح  و پژوهش ، نتایج امیدوارکننده ای را در زمینه پرینت و چاپ سه بعدی متریال های طبیعی استخوان به ارمغان آورده و مسیر دانشجویان علاقه مند به این موضوع را هموار کرده است.

کلمات کلیدی
صدیقه غلامی
تهیه کننده:

صدیقه غلامی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید