اولین سمپوزیوم کاربرد نانوفناوری در پزشکی (از آزمایشگاه تا بازار) برگزار شد

اولین سمپوزیوم کاربرد نانوفناوری در پزشکی (از آزمایشگاه تا بازار) با همکاری انجمن نانوفناوری پزشکی ایران، دانشکده فناوری های نوین پزشکی و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور متخصصان برجسته کشوری در حوزه تجاری سازی، ثبت اختراع نانوفناوری پزشکی و فناوری های وابسته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، چهارشنبه 14دی 1401، اولین سمپوزیوم کاربرد نانوفناوری در پزشکی (از آزمایشگاه تا بازار) با همکاری انجمن نانوفناوری پزشکی ایران، دانشکده فناوری های نوین پزشکی و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور متخصصان برجسته کشوری در حوزه تجاری سازی، ثبت اختراع نانوفناوری پزشکی و فناوری های وابسته برگزار شد.
دکتر سیدمهدی رضایت، رئیس انجمن نانوفناوری پزشکی ایران، درباره برگزاری این سمپوزیوم گفت: در ایران و کشورهای دیگر ورود عمده فعالیت های نانوفناوری به جامعه در سالهای 78 و 79 است. نانوفناوری پزشکی هم اکنون جایگاه هخیره کننده ای دارد.  در بحث نسل ها می توان از تولید نانو مواد تا محصولات هوشمند را نام برد. عمده توجه ما در نانوفناوری پزشکی در بحث تشخیص و درمان است. حرکت رو به جلوی نانوفناوری پزشکی در بحث تشخیص و درمان سرطان و تولید دارو های ارزشمند حائز اهمیت است.
ایشان در ادامه گفت: نانوربات هایی که در داخل بدن وارد می شوند محصولات جدیدی در این حوزه هستند. خب خوشبختانه در مقالات داخلی هم که پیشرفت بسیاری داشتیم و تعداد محصولات قابل توجه است. 52 کشور در سطح جهان تولید محصولات نانوفناوری پزشکی دارند . بازار نانوفناوری با وجود محصولات، رو به رشد است.
ایشان ضمن ایفاد آماری از سهم کشورهای مختلف در نانوفناوری گفت: خوشبختانه در ایران خیلی زود نانوفناوری پزشکی شناخته شد و برنامه ریزی خوبی داشته ایم. توانستیم متخصص بسازیم و تولید علم داشته باشیم. در حوزه سلامت که مهم است 157 دانشگاه از دانشگاه های ما برای نانوفناوری برنامه دارند. ما برای متخصصان باید فضای کسب و کار ایجاد بکنیم. در حال حاضر ایران در بین 5 کشور اول دنیا است. به لحاظ آماری 330 شرکت نانوفناوری فعال و  1300 محصول شناسنامه دار داریم.
بعد از مراسم افتتاحیه،‌ این سمپوزیوم با حضور حدود 200 نفر از علاقه مندان حوزه نانوفناوری پزشکی به صورت حضوری و حدود 70 نفر به صورت مجازی در چندین پنل مختلف با محوریت نانوفناوری پزشکی برگزار شد.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *