دفاع خانم مهدیه حسین پور دانشجوی دکترای گروه مهندسی بافت

روز چهارشنبه ۳۱مرداد ماه 1403مهدیه حسین پور، دانشجوی دکترای گروه مهندسی بافت، از رساله خود درحوزه ی مهندسی بافت استخوان با عنوان مطالعه داربست قابل پرینت از ماتریکس خارج سلولی استخوان سلول زدایی شده با رویکرد معدنی شدن " با راهنمایی دکتر نسرین لطفی بخشایش و دکتر محمود اعظمی دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده فناوری های نوین پزشکی، روز چهارشنبه ۳۱مرداد ماه 1403مهدیه حسین پور، دانشجوی دکترای گروه مهندسی بافت، ، از رساله خود  در حوزه ی مهندسی بافت استخوان با عنوان مطالعه داربست قابل پرینت از ماتریکس خارج سلولی استخوان سلول زدایی شده با رویکرد معدنی شدن " با راهنمایی دکتر نسرین لطفی بخشایش و دکتر محمود اعظمی دفاع کرد.

این رساله که حاصل سالها تلاش و تحقیق است، زمینه ساز تولید پودرهای استخوانی در حوزه مهندسی بافت استخوان و دندان خواهد بود.

 دکتر مهدیه حسین پور ، موفق به چاپ مقاله ی (https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09243046.2024.2347668) از پایان نامه خود در مجله معتبر Advanced Composite Materials  با ایمپکت ۲.۹ ،‌ ناشر Taylor & Francis شد.

هدف اصلی در این پایان نامه، طراحی داربستی طبیعی و سه بعدی برای بافت استخوان بود که متریال آن از آسلولار استخوان تهیه شده و  با استفاده از تکنولوژی جدید بیوپرینترها قابلیت چاپ را داراست.

این طرح  و پژوهش ، نتایج امیدوارکننده ای را در زمینه پرینت و چاپ سه بعدی متریال های طبیعی استخوان به ارمغان آورده و مسیر دانشجویان علاقه مند به این موضوع را هموار کرده است.

کلمات کلیدی
صدیقه غلامی
تهیه کننده:

صدیقه غلامی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *