دومین نشست مشترک هیئت رئیسه دانشکده فناوری های نوین پزشکی با مدیران شرکت داروسازی توفیق دارو

در راستای همکاری های علمی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط با صنعت، دومین نشست مشترک هیئت رئیسه دانشکده فناوری های نوین پزشکی با شرکت داروسازی توفیق دارو با حضور مدیران و روسای طرفین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، دوشنبه 26 دی  1401، دومین نشست مشترک هیئت رئیسه دانشکده فناوری های نوین پزشکی با مدیران شرکت داروسازی توفیق دارو که از شرکت های فناور برتر در پژوهش و فناوری است؛ با هدف همکاری های علمی و تحقیقاتی در این دانشکده برگزار شد. در این جلسه اعضای هیات رئیسه و مدیران آموزشی از طرف دانشکده و دکتر داور سیادت، مدیر عامل به همراه مدیران و همکاران شرکت داروسازی توفیق دارو حضور داشتند.
دکتر حسین قنبری، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی، در ابتدای این نشست ضمن تشکر از حضور مدیران این شرکت در دانشکده، گفت: در اولین نشست مشترک که در شرکت توفیق دارو برگزار شد ضمن بازدید از قسمت های مختلف آن شرکت، تصمیم بر این شد تا این جلسات تکرار شود تا بتوانیم به همکاری های مشترک برسیم. زمینه های موضوعی و پروژه های مشترک را بررسی کنیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه از آنها شکل بگیرد. دوره های آموزشی برای دانشجویان ما توسط شرکت و در مقابل دوره های آموزشی بر حسب نیاز کارمندان شرکت، توسط اساتید دانشکده برگزار شود. تعریف پروژه های محصول محور و نیاز محور برای دانشجویان در دانشکده توسط شرکت پیشنهاد شود. حتی یک سری از محصولات دانشکده به مرحله ای رسیدند که نیاز ورود به بازار را دارند، شاید شرکت بتواند راه ورود به صنعت را برای این محصولات نشان دهد.
دکتر داور سیادت، مدیر عامل شرکت توفیق دارو و از چهره های نامی صنعت و اقتصاد ایران، ضمن معرفی همکاران خود، ‌گفت: قبل از هرچیز نیاز است که از حرف به عمل برسیم. توان صنعتی ما و توان علمی شما باید با هم ادغام شود تا بتوانیم قدمی در جهت رفع مشکلات برداشته و نقطه مشترکی پیدا کنیم.
دکتر محمد علی مظلومی، نماینده و عضو هیات علمی گروه زیست فناوری پزشکی دانشکده،‌گفت: در اینجا لازم است خلاصه ای از نتایج اولین نشست این دو مجموعه را بگویم. طبق بازدید از این شرکت،‌ می توان به جرات گفت یکی از بهترین شرکت هایی که R&D انجام می دهد، شرکت توفیق دارو است. تعریف موضوعات آموزشی و پژوهشی با توجه به نیازهای جامعه یکی از دغدغه هاست که این نیازها را شرکت می تواند برای ما مطرح کند و همچنین در مقابل چالش های علمی که برای صنعت به وجود می آید توسط دانشکده مرتفع شود. مبحث بعدی تعریف فناوری های مشترک بود که بتواند منفعت مادی و معنوی برای طرفین داشته باشد. همچنین استفاده از قابلیت ها، ظرفیت ها و تجهیزات طرفین در این همکاری مشترک محقق شود.
در ادامه مدیران گروه های آموزشی دانشکده و مدیران شرکت توفیق دارو نقطه نظرات خود را پیرامون این همکاری ایفاد کردند. در این مباحث، موضوعات علمی که در گروه های آموزشی دانشکده در جریان هستند معرفی شدند. آلزایمر،‌ پارکینسون، افسردگی، اعتیاد و رفتارهای روان گرا، اقتصاد و سیاست گذاری اعتیاد در گروه علوم اعصاب و مطالعات اعتیاد؛ فرآورده های سلولی درمانی، پزشکی بازساختی و پروژه های APL از گروه علوم سلولی کاربردی؛ درمان و تشخیص سرطان با علم نانو، داروهای تاپیکال و تزریقی، داروژن، پچ های پوستی نانویی، ماسک های نانویی، استندهای قلبی، مکمل های غذایی نانویی و نانوکاسمتیک ها از گروه نانوفناوری پزشکی؛ روش های تشخیص و درمان سلولی و مولکولی سرطان، ویروس سرخک، واکسن های درمانی و نئو آنتی ژن ها، کارتی سل، پروتئین ها با مشخصه های جدید و آنتی بادی ها از گروه زیست فناوری پزشکی و اگزوما، پروبیوتیک ها و کیت های تشخیصی از گروه پزشکی مولکولی مطرح شد.
در ادامه، دکتر سیادت، گفت: قسمت R&D شرکت بعنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو در زمینه آنالیز داروها و کنترل میکروبی از بخش های متمایز شرکت است. اساتید دانشکده می توانند در روندهای تولید برخی داروها با شرکت همکاری کنند تا بتوانیم با هزینه کمتر محصول بهتر ارائه کنیم. شرکت ما با بخش های صنعتی و آزمایشگاهی مجهز دارای نیروی انسانی قویی است که در زمینه های تحقیقاتی،‌ فرمولاسیون ها و آموزش و پژوهش و فناوری می توانیم همکاری کنیم. پیشنهاد من تعریف مگاپروژه،‌ تقسیم کار و شرح وظایف برای هر دو طرف است.
در پایان این نشست، بعد از تعیین مفاد همکاری های دوجانبه، تفاهم نامه ای بین دانشکده و شرکت منعقد و امضا شد.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *